Kontakt na : www.maturskiradovi.net i na e-mail: maturskiradovi.net@gmail.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kontakt na : www.maturskiradovi.net i na e-mail: maturskiradovi.net@gmail.com

maturski rad, maturski radovi, seminarski rad, seminarski radovi, diplomski rad, diplomski
 
HomeHome  ТражиТражи  Latest imagesLatest images  Региструј сеРегиструј се  ПриступиПриступи  

 

 Povećanje kapaciteta mreže

Go down 
АуторПорука
dalibor
Admin



Број порука : 88
Registration date : 21.03.2008

Povećanje kapaciteta mreže Empty
ПорукаНаслов: Povećanje kapaciteta mreže   Povećanje kapaciteta mreže Icon_minitimeFri Sep 16, 2011 11:44 am


Povećanje kapaciteta mreže

Povećanje kapaciteta mreže i nivoa usluge direktno se odražava na vreme putovanja, potrošnju energenata, bezbednost saobraćaja i kvalitet prirodne sredine.
Predstoje i aktivnosti na regulativno – režimskim merama koje podrazumevaju obnavljanje, osavremenjavanje svetlosne signalizacije i građevinske intervencije na jednom broju deonica i raskrsnica. Sa uvođenjem odgovarajuće svetlosne signalizacije i obezbeđenjem prioriteta stvaraju se i solidni uslovi vozilima za prevoz robe i javnog prevoza putnika koji ispunjavaju potrebe privrede i društva.
Izgradnja i rekonstrukcija saobraćajnica obezbeđuje i racionalnije, bezbednije kretanje teretnih vozila koja po određenom saobraćajnom režimu treba da dovezu/odvezu robu koja ima završnu ili početnu tačku na trasi kretanja u Gradu.
Rešenje budućeg javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika zasniva se na revitalizaciji postojećih vidova i postepenom uvođenju savremnih gradskih šinskih sistema.
Pored unapređenja i modernizacije postojećih vidova treba da se uvede novi vid šinskog prevoza koji ima prednost u trasi i prevoznim kapacitetima. Poseban kvalitet predstavlja mogućnost postepene transformacije postojećih u nove sisteme prevoza.
U gradsko-prigradskom prevozu putnika železnica sa modernizacijom, izgradnjom dopunskih koloseka i stajališta treba da dobije naglašeniju ulogu. Sa završetkom izgradnje beogradskog železničkog čvora gradsko-prigradska železnica ima mogućnost za novu mrežnu liniju u sistemu putničkog prevoza.
Planirane aktivnosti u razvoju javnog saobraćaja u osnovi obuhvataju prevozna sredstva, rekonstrukciju postojećeg tramvajskog i trolejbuskog sistema, izgradnju dela novog kapacitetnog šinskog sistema, ...
Za međugradska i međunarodna autobuska putovanja (zbog prostornih ograničenja vezanih za buduću organizaciju sadržaja i saobraćajnih rešenja) pored postojeće lokacije u Savskom amfiteatru planira se i alternativno rešenje na području Novog Beograda.
Najveća koncentracija investicija upravo u ovom sektoru objašnjava se činjenicom da se srpska privreda najviše i oslanja na ovaj vid transporta. Osnovni pravci razvoja železničkog saobraćaja su:

Poboljšanje infrastrukture i tehnologije rada na graničnim prelazima, što iziskuje i uvećanje investicija u ovaj sektor;



Stvaranje i primena savremenog modela upravljanja putevima, koji uključuje i stvaranje savremene baze podataka o putevima i donošenje optimalnih investicionih odluka sa aspekta mreže i drugih izabranih kriterijuma;
Treba raditi na povećanju bezbednosti saobraćaja, u velikim aglomeracijama i oboljšanja strukture putničkih automobila, autobusa I teretnih vozila, zbog smanjenja zagađenja i štednje energije u drumskom saobraćaju.


Osnovni cilj razvoja železničkog transporta je finalizacija glavnih arterija koje se nalaze uz pan-evropski Koridor X. Ovaj koridor na svom osnovnom pravcu od Salcburga do oluna povezuje osam, a uključujući krake, još šest država. Od ukupne dužine saobraćajnice koja iznosi 2.360 kilometara, kroz Srbiju prolazi 800 kilometara. Trenutno je manje od 50% putnog pravca kroz Srbiju (380 kilometara), pun autoput, oko 165 kilometara koridora je u formi poluautoputa, dok deonica duga 255 kilometra ima samo dve trake. Izgradnja i modernizacija Koridora X je od velikog značaja za razvoj trgovine (kroz izgradnju velikih tržnih centara i skladišta duž autoputa, blizu većih gradova), turizma, komunikacija, saobraćaja i industrije. Srbiji. Glavni pravci autoputa koje treba razviti su: mađarska granica-Beograd, Niš-bugarska granica, Južni Jadran-Beograd, Nišgranica Makedonije i zaobilaznica oko Beograda. Takođe, treba razmotriti i sva četiri granična prelaza na Koridoru X.




Literatura



Erić Dejan, Uvodumenadžment, Ekonomski fakultet, Čigoja, Beograd, 2000., str. 98.



Nebojša Kolarić, Menadžment u saobraćaju, Beograd , 2006., str. 17.

Radmanovac M, Opravdanostuvođenjanovihtehnologijau železničkurobnustanicuNoviSad, 2004., str. 66.



Stojan Novaković, Ekonomika saobraćaja, Ekonomski fakultet, Beograd, 2007., str. 45, 5

Veselin. Kolarić, I. Nemarnik, Marketing u saobraćaju. Beograd, 2002., str 37.



Vladana Božica, Ekonomija saobraćaja, Ekonomski fakultet Beograd, 2004., str. 33.

Назад на врх Go down
https://maturski.forumsc.net
 
Povećanje kapaciteta mreže
Назад на врх 
Страна 1 of 1

Permissions in this forum:Не можете одговорити на теме у овом форуму
Kontakt na : www.maturskiradovi.net i na e-mail: maturskiradovi.net@gmail.com :: Kontakt na : maturskiradovi.net@gmail.com Maturski , seminarski , diplomski-
Скочи на: