Kontakt na : www.maturskiradovi.net i na e-mail: maturskiradovi.net@gmail.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kontakt na : www.maturskiradovi.net i na e-mail: maturskiradovi.net@gmail.com

maturski rad, maturski radovi, seminarski rad, seminarski radovi, diplomski rad, diplomski
 
HomeHome  ТражиТражи  Latest imagesLatest images  Региструј сеРегиструј се  ПриступиПриступи  

 

 Električna instalacija vozila

Go down 
АуторПорука
dalibor
Admin



Број порука : 88
Registration date : 21.03.2008

Električna instalacija vozila Empty
ПорукаНаслов: Električna instalacija vozila   Električna instalacija vozila Icon_minitimeFri Sep 16, 2011 11:12 am


Električna instalacija vozila poseduje suštinu kvaliteta samog vozila. Održavanje električnih instalacija u samoj je osnovi produženja životnog veka vozila. Akumulator je srce električnih instalacija. Startne struje akumulatora putničkih vozila kreću se od 300 do 500 A, što znači da u električnoj instalaciji vozila dolazi do pada napona koji može ugroziti rad ostalih potrošača, posebno elektronskih uređaja sa mikrokontrolerima. Pri režimu vožnje na malom broju obrtaja kad je struja generatora nedovoljna da podmiri potrebe velikog broja uključenih potrošača savremenog vozila, stabilnost napona u električnoj instalaciji zavisi od kapaciteta akumulatora. To znači da optimizacija električnog sistema vozila postaje problematična, jer jednovremeno nije moguće zadovoljiti zahteve za velikom startnom strujom i velikim zahtevima za napajanje potrošača električnom energijom u toku rada vozila. Navedeni problem je usko vezan sa sve prisutnijim problemom smeštaja akumulatora većih kapaciteta u motornom prostoru vozila. U perspektivi je šira primena električne instalacije vozila sa dva akumulatora, startnim akumulatorom sa većom startnom snagom i akumulatorom većeg kapaciteta, namenjenog za napajanje bord-mreže. Opisano tehničko rešenje obezbeđuje siguran hladan start motora sa starterskim akumulatorom, dok povećane zahteve za električnom energijom u određenim nepovoljnim režimima rada motora rešava akumulator većeg kapaciteta. U ovom radu predstavićemo dva bitna elementa instalacija, sistem za pranje vetrobranskog stakla i farove, kao i dijagnostiku i otklanjanje kvara na njima.
Nijedan far nije hermeticki zatvoren i ne sme da bude. Usled manjih kvarova na samom faru, ili u njegovoj okolnoj strukturi, moguće je da se desi da voda prodre u far. U tom slučaju potrebno je skinuti far i umočiti ga u vodu. Poželjno je da voda bude topla,da bi se eventualna pukotina rasirila. Posle par sati potrebno je proveriti da li je ušla voda u far. Ako jeste, far se mora zameniti ili ga zakrpiti ako je moguce. Ako nije, kvar je u zaštitnom poklopcu sijalica na zadnjem delu fara. Poklopci mogu biti gumeni ili pvc. Taj nedostatak, ostecenje ili lose postavljen poklopac moze biti uzrok zamagljivanja ili ulaženja vode. Do se dešava zato što farovi nisu u stanju da apsorbuju minimalnu kolicinu vlage koja nastaje kondenzacijom vazduha u samom faru.


Literatura

Zorica Starčević, Dušan Antonijević, Uputstvo za opravku sistema za brisanje vetrobranskog stakla, 2003.
Ć. Lenasi, Tomislav A. Ristanović: Motori i motorna vozila, ZUNS, Beograd, 2003.
2. Dušan Suvajdžić: Motori sa unutrašnjim sagorevanjem za motorna vozila, Beograd, 1972.
Grupa autora, Sam svoj majstor, Beograd, 1998.


Назад на врх Go down
https://maturski.forumsc.net
 
Električna instalacija vozila
Назад на врх 
Страна 1 of 1
 Similar topics
-
» Bezbednost motornih vozila
» Bezbednost motornih vozila

Permissions in this forum:Не можете одговорити на теме у овом форуму
Kontakt na : www.maturskiradovi.net i na e-mail: maturskiradovi.net@gmail.com :: Kontakt na : maturskiradovi.net@gmail.com Maturski , seminarski , diplomski-
Скочи на: